Właściwie typowo zdrowe dania (oczywiście w odpowiednim wykonaniu!) lubię na równi z typowym comfort food. Ale od czasu do czasu potrzebuję wrzucić coś na głęboki olej, zjeść biały makaron, posmarować coś nutellą i poprawić kajmakiem. I frytki do tego. A gdyby okazało się, że można i zjeść naleśniki, i odhaczyć zdrowe danie? Nalesniki jaglane to idealne danie. Spełniają wszystkie wymogi comfort food, są idealne na weekendowe zachcianki, a do tego bardzo zdrowe. I nie ma w tym haczyków – naleśniki te wychodzą bardzo normalne. To nie jest jedna z tych zdrowszych alternatyw, którą od razu zdemaskujecie. Do tego odgrzewają się nawet lepiej niż klasyczne naleśniki. Ja swoje podałam z domową konfiturą z czarnej i czerwonej porzeczki, ale jaglane naleśniki sprawdzą się świetnie w jakiejkolwiek naleśnikowej aranżacji. 

Bezglutenowe naleśniki z kaszy jaglanej

Continue reading »

Tagged with:
 

Pierogi z soczewicą powinny być zdecydowanie bardziej popularne. Te z zieloną soczewicą lubię w swojskiej wersji z koperkiem. Czerwona soczewica sprawdza się w bardziej indyjskim wydaniu. Momo pochodzą z kuchni tybetańskiej. Zwykle podaje się je z sosem (np. pomidorowym, ale ja wybrałam ostry sos z limonką i kolendrą), mocniej przyprawia i gotuje na parze. Zwykle są też nieco ładniej zawinięte, ale z pewnością jeszcze do nich wrócę, żeby to przećwiczyć. ;)

Pierogi momo z czerwoną soczewicą

Continue reading »

Tagged with:
 

Jeśli znudziliście się już fasolką szparagową z wody, to polecam szybkie ragoût, które przyrządzicie w trakcie gotowania fasolki. Zarówno fasolka szparagowa jak i pieczarki lubią towarzystwo pieprzu, więc nie ograniczajcie się z nim w tym daniu. Nadaje się na lekką przekąskę lub do podania w towarzystwie kaszy. Powoli zaczynamy w kuchni jesień.

Fasolka szparagowa z pieczarkami i papryką w sosie pomidorowym

Continue reading »

Pogoda jeszcze niespodziewanie dopisuje. Macie możliwość zrobienia grilla? Korzystajcie! Za motyw przewodni obierzcie marynaty. A jeśli macie ochotę nieco odmienić klasycznie wegańskie szaszłyki z samych warzyw, to dodajcie do nich kotlety sojowe. Spiszą się na grillu lepiej od gotowych kiełbasek sojowych. Zamarynować możecie też same warzywa. Najłatwiej będzie z chłonącymi płyny bakłażanmi.

Wegańskie szaszłyki na grilla

Wegański grill: bakłażan w marynacie sojowo-czosnkowej

Continue reading »

Tagged with: