Pogoda jeszcze niespodziewanie dopisuje. Macie możliwość zrobienia grilla? Korzystajcie! Za motyw przewodni obierzcie marynaty. A jeśli macie ochotę nieco odmienić klasycznie wegańskie szaszłyki z samych warzyw, to dodajcie do nich kotlety sojowe. Spiszą się na grillu lepiej od gotowych kiełbasek sojowych. Zamarynować możecie też same warzywa. Najłatwiej będzie z chłonącymi płyny bakłażanami.

Wegańskie szaszłyki na grilla

Wegański grill: bakłażan w marynacie sojowo-czosnkowej

Na szaszłyki:

kotlety sojowe

pomidorki koktajlowe

papryka czerwona

cukinia

Marynata do szaszłyków:

przyprawy: papryka czerwona suszona (możecie spróbować z wędzoną), kurkuma, imbir, czosnek suszony, sól, cukier, pieprz

olej, odrobina dobrego keczupu

Wegańskie szaszłyki na grilla

Wegańskie szaszłyki na grilla

Warzywa kroimy w grubą kostkę. Sojowe kotlety gotujemy przez minutę w osolonej wodzie. Mieszamy ze sobą przyprawy, keczup i olej i dokładnie obtaczamy marynatą kotlety sojowe i cukinię. Tuż przed grillowaniem nadziewamy je na patyczki do szaszłyków razem z papryką i pomidorami. Grillujemy chwilę i podajemy jako dodatek lub samodzielne danie.

Wegański grill

Grill wegański

Wegański grill: bakłażan w marynacie sojowo-czosnkowej

Marynata do bakłażanów:

olej, sos sojowy, ocet ryżowy, czosnek, pieprz czarny

Bakłażany kroimy w cienkie plastry (pamiętajcie, że trochę stracą na objętości, więc nie starajcie się kroić ich jak najcieniej) i marynujemy w sosie sojowym zmieszanym z olejem i octem ryżowym doprawionym dwoma ząbkami czosnku i świeżo mielonym pieprzem czarnym. Namoczone bakłażany grillujemy z obu stron. Najlepiej podawać je jako dodatek do dań – są bardzo wyraziste w smaku.

Tagged with:
 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Set your Twitter account name in your settings to use the TwitterBar Section.